Sunday, October 30, 2011

Persamaan????

Assalamualaikum...



Pertamanya saya ingin memohon maaf atas gambar yg ditunjukkan... Sekadar ingin memperlihatkan apakah persamaan yg dikatakan..boleh terima?? Mesti pernah tgk gambar nie kat mane2 kan..especially dlm Fesebuk la.. Saya pun terkejut mule2 bile tgk gmbar ni... Jadi, ape pandangan anda? Mari kita sama2 dengar ulasan dari Ustaz Zaharuddin..



Dah dengar???
"terjemahan Surah An-nur"
[30]
Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan.
[31]
Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.
sumber:
http://www.alquran-melayu.com/24-an-nur/

p/s: ANDA ADALAH APA YG ANDA FIKIRKAN~


9 ulasan:

Sunah Sakura said...

bukan hal ikut kristian ke ape kat sini, tapi halnya adalah tak tutup aurat secara sempurna...iaitu melabuhkan tudung hingga menutup dada...

Zul Fattah said...

kena muhasabah diri balik ni.. erm..

sekamar rindu said...

salam..

kena memakai pakaian yg tak menyalahi hukum syarak..

Wanie said...

ha..ade tak dalam almari tu?klu ade buat kain lap lantai ye (:

Asmara said...

Info yang sangat bagus. Good article. :D

dhiera said...

janganlah jadi mangsa fesyen!

aimie amalina said...

banyak kan yg cm ni
aduhaiiii

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam zue..

akak nak jwp soalan sue pasal ayam grg kfc tu.. sorry ye sbb jwp sini..
coz akak tak sempat nak reply satu2 komen kat n3 akak..

apa ye yg tak kena & penyebab tepong tu tak garing.. kalau ikutkan.. bahan perap tu takdelah byk sgt.. & rasanya ngam2 je utk 7, 8 ketul ayam tu.. ia tak spt ayam goreng berempah yg bahan perap mmg kena lebih.. akak takde buang pun.. yg melekat sikit2 tu terus je di celup dlm telur & golek2 dlm tepong. kemudian terus masuk dlm myk panas. Meh akak teka ye... adalah zue masukkan ayam sekaligus dlm bancuhan telur? Kemudian zue tuangkan tepong dlm tu? ikut cara yg betul.. ayam yg diperap hanya perlu dicelup dlm telur.. pastu angkat & biar kejap supaya telur2 berlebihan menitik kemudian baru masukkan dlm bancuhan tepong lalu digolek2 atau ditabur2kan ayam tu dgn tpg hingga menyaluti semua ayam. pastu terus je masuk dlm myk panas. kena buat satu persatu ye... buat campur sekali arong.. kalau campur sekali arong tepong tu akan jd berketul2 & takkan melekat pd ayam.. harap penjelasan akak ni dpt membantu ye..

Niena Pengembara Ilahi said...

betul ngan kata2 sunah tu...

 
“Hak Cipta Terpelihara Segenggam Tabah@ N.Z”