Saturday, September 24, 2011

Mai-mai kutip 'makanan' tu...

Assalamualaikum w.b.t




sekadar gambar hiasan atas ihsan En.Goge...


Saya ingin berkongsi sesuatu dengan anda di luar sana... Sila la bace ye..tak kenakan bayaran pun.. Apaaa??? tak nak bace? Terpulang.. Saya nak bagi 'makanan rohani',awak tak nak..renung2 kan..


Tujuh kalimat yg harus dbiasakan.

1.Bismillahirrahmanirrahiim :)
Setiap hendak melakukan sesuatu.

2.Alhamdulillah :)
Setiap habis melakukan sesuatu.

3.Astaghfirullah :)
jika melakukan sesuatu yg buruk.

4.Insya Allah :)
jika ingin melakukan sesuatu pada masa yang akan datang.

5.Laa hawla walaaquwwata illaah billaah :)
bila tidak bisa melakukan sesuatu yang agak berat/melihat hal yang buruk.

6.Innalillahi wainna ilaihi rojiun :)
jika melihat/menghadapi musibah.

7.Lailaha illallah :)
bacalah siang & malam sebanyak2nya.

Ada 2 (dua) pilihan untuk anda :)

1. Biarkan didalam 'inbox' anda tanpa bermanfaat untuk org lain.
2. Anda sebarkan pada semua kenalan anda.

Rasulullah bersabda :)

"Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yg mengamalkan, maka walaupun yang
menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala... :)





Jadi????....


Memang nampak macam senang..tapi adakah kita mempraktikkannya? secara jujur..kadang2 saya pun alpa..benda yg simple seperti 'Bismillah' pun jarang nak sebut bile kite melakukan sesuatu perkara... Mulai hari ini JOM kita sama-sama buat..


p/s : peringatan utk diri sendiri jgk krn saya yg menulis entry ini..ingatkan saya jika saya alpa k...
p/s : jgn la bace Bimlillah mase nak rompak pulak..matlamat tak menghalalkan cara!!!
 
*credit to Cik Najihah..^_^


Anda mungkin nak cuba??


> Tutorial makan gune penyepit ketika makan..
>  Segmen berterusan....

Nak tahu tak?
*Couple islamik???

5 ulasan:

H.J said...

perkongsian yang bagus ni...

Asmara said...

Info yang menarik. thanks Zulaikha.
*boleh dik, nanti email kat akak kalau nak tanya apa2. ;D

nida husna said...

tulah kan. saya pun kekadang tu lupa gak nak baca bismillah bila nak buat sesuatu

Nur Zulaikha said...

@H.J
moge2 diambil manfaat..^_^

@Asmara
ok kak..TQ sgt2..

@nida husna
huhuhu..samelah kita..sama2 perbaiki diri..

aimie amalina said...

=]
alhamdulillah
yg mudah itu la selalu payah nk buat kan..

 
“Hak Cipta Terpelihara Segenggam Tabah@ N.Z”