Tuesday, October 18, 2011

AKU TERIMA NIKAHNYA

Assalamualaikum......


Wow..ape perasaan setelah melihat tajuk entry di atas?kih3...gatai naa..
Hmmm...jgn salah sangka..sy bukanlah gadis yg telah disunting (ayat tak boleh bla..haha)...nak wat promotion sikit...

Sebenarnya dah lame nk cari buku AKU TERIMA NIKAHNYA ni...tapi..bila nak pergi beli je mesti "stok habis", "kene order"..dan macam2 lagi lah...dan akhirnya, saya sendiri tlh meminta sahabat sy sendiri utk 'meninjau-ninjau' sekiranya beliau terjumpa buku tersebut...

Dan....Alahamdulillah..penantian itu satu penyeksaan...cewahhh...hujung bulan september yg lalu beliau telah menemukan buku tersebut...wahhh..alangkah gembiranya hati tatkala mndapat mesej dari beliau yg dia sudah pun menemui buku aku terima nikahnya..TAPI.....(ade pulak tapi-tapi)..

Buku tersebut telahpun menjadi kompilasi...(macam kompilasi lagu la plak)..hehe
buku tersebut telah digabungkan menjadi 'EDISI ISTIMEWA AKU TERIMA NIKAHNYA'..jeng..jeng...kiranya 3 in 1 la...(ingatkan milo je)

Gabungan buku ni adalah gabungan dari satu-satu buku iaitu -Aku terima nikahnya, Bercinta sampai ke syurga, Murabbi cinta-..harganya pun adlah istimewa...RM55.00 bg semenanjung & RM57.00 bg Sabah&Sarawak... Oleh kerana sahabat saya yg bijak tawar-menawar dpt lah harga RM50.00..hehe...murah tak? dapat la save RM5.00...

Sejurus je dpt buku tu tak sabar2 nak bace rasenyer..memang BERGUNA utk remaja, bakal pasangan(suami isteri) dan ibu bapa..kire buku ni ade package lengkap la...serius saya katakan..pemikiran yg sgt berbeza..pelbagai isu atau topik yg dikupas dgn menarik, dan ape yg PENTING banyak motivasi yg saya dpt drpd buku ni walaupun saya masih bujang..kih3..(persediaan)

Aku terima nikahnya bukan sahaja ungkapan lafaz semasa ijab dan qabul semata-mata...perlulah didalami maksudnya itu sndiri....
"Jangan pandang isteri dgn pndangan mata yg kering, atau pandangan akal yg gersang, jauh sekali pandangan nafsu yg melulu. Pandanglah isteri dgn pndangan hati, kerana hati itulah yg memberi makna kpd pasangan hidup kita"

Ayat di atas merupakan sebahagian dari kata-kata penulis (Ustaz Hasrizal abdul Jamil).... Sebenarnya bnyk lagi kata2 beliau yg mnyentuh hati sanubariku sebagai pembaca dan juga sebagai insan atau hamba Allah....menusuk ke tangkai jantung la katakan..hehe

So, saya mengesyorkan kepada anda di luar sana utk membeli AKU TERIMA NIKAHNYA... 
"Gatai ye ko bace buku mcm tu.."
"Asyik pikir nak kahwin je.."
"Ish3...cinta lagi.."
Pernah dgr ayat2 mcm ni?

Excuse me...ini bukan novel cintan cintun ye..ni adalah sebuah buku yg dpt memberikan buah fikiran utk berfikir serta bagaimana menguruskan kehidupan terutama dlm mencari pasangan hidup serta yg remaja muda belia ini menguruskan perasaan mereka yg 'hot couple' ni..hehe

Tak rugi bace buku ni..baiklah di lain entry nanti,saya akan ceritakan lagi AKU TERIMA NIKAHNYA..setakat ini sahaja dulu ye..ni baru intro sahaja!!!





p/s: nak suap anak buah makan..hehe

TERIMA KASIH SURIYANI JAMIL...jasamu ku kenang selalu..


JOM tengok ape yg menarik kat bawah ni:

21 ulasan:

[sutera kasih] said...

mmg TERBAIK buku tu..sangat2 bagus !!!hehe

atiqa aris said...

suke bce novel eh.hee cm akak sy la awk ni.

anitadiana said...

zu bestnya buku tu..kak ita suka baca..tapi buku ne berhantu ...nanti susah nak stop...he..he..nanti anak nak susu pun buat bodoh aje...tekun lah nak bagi abis...

Wanie said...

buku ni tunggu org bagi hadiah time kahwin boleh tak?hehe

Niena Pengembara Ilahi said...

buku ni mmg best..buku2 cmnie blh bli on9

Niena Pengembara Ilahi said...

^.^

Ini Kisah Tia said...

wahhh , best dapat 3 buku sekaligusss .

aimie amalina said...

betooolll
x rugiii
sebab bessstttt! =]

Shazali said...

a'laiki salamun

sronok je dgr tajuk bukuk itu ^_^
tp rse mcm tersindir lak sbb ni kali kedua dlm arini jpe blog ckp psl nikah3 =)



fi aman Allah
L.n


psss...xsabar nk jd suami & ayah bertaqwa >_0

Paris Lipton said...

yeke yeke? ok nnti ade rejeki lebeh nk beli!

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka bc novel ea..

iMBobo said...

aku terima nikahnya siapa?hehe

Niena Pengembara Ilahi said...

p/s:slmat bercuti :D

MERAH said...

Salam. dah lama dah nak baca buku ni, tapi belum berkesempatan lagi.sebab kononnya busy.heee.ni makin berkobar2 rasa nak baca lepas baca entri zulaikha ni :D

Juliet_iRa~" said...

pernah baca y mula2 je..
dia byk sambungan tau..hee

best2..:D

Warna Warni Kehidupan said...

CAM BEST JE HUHUHU

dhiera said...

saya pun cari buku ni~ tapi tak jumpa2... kedai mana yang sampai dapat tawar2 ni~ hu.

Nur Zulaikha said...

@sutera kasih..
hehehe..saya suka saya suka

@atiqa aris
ni bukan novel la awk..hmm..tak taw nk kategorikan ape..hik3

@anitadiana
huhu..sy ingtkan hantu ape la td..hihi..mmg pun..kalau dh start bace mule la sume keje terbengkalai.

@wanie
insyaAllah..kenelah jemput..hehe

@niena pengembara Ilahi
a'ah kak..best..sy x beli on9..sy suruh kwn yg belikan..hehe

@ini kisah tia
hehe..kompilasi..senang sikit nk bace..sekali harung

@aimie amalina
awk dh bace ke?memang best!

@shazali
sy x de niat nk menyindir la..ampunkan sy..huhu
pss..amiin

@paris lipton
amiin..moge rezeki bertmbah..

@nuyui
hehe..buku ape2 pun minat asalkan x memboringkan..

@imBobo
agak2 sape ek?hehe

@merah
takpe2..slow2..blh beli on9 buku ni.

@juliet_ira
a'ah..yg ni dh digabungkan jadi 3 skali

@warna warni kehidupan
memang besttt

@dhiera
hehehe..suruh kwn yg belikan kat KL..

Juliet_iRa~" said...

beli kat bookstore mn?

susah nk cari y blh tawar2 ni..heee

kat jln tar tu ke?

Nur Zulaikha said...

@juliet_ira
hehehe..kawan yg belikan...

khazinatulasrar said...

Alhamdulillah. saya telah pun memilikinya pada awal tahu ini =)
memang terbaek !

 
“Hak Cipta Terpelihara Segenggam Tabah@ N.Z”