Sunday, June 16, 2013

Sombongnya!!!!

Assalamualaikum...



Hari nie N.Z nak share satu story pasal tajuk kat atas ni..bacalah ye ^__^


Salim : Ahmad..aku ni sombong ke?

Ahmad : ade la sikit..hehehe

Salim : ape yang aku buat sampai kau kate aku sombong?

Ahmad : errr..kau pernah solat?

Salim : err -_-#...tak..kenapa plak? ape kaitannya??

Ahmad : itu sebabnya bro tu cakap kau sombong sebab kau tak pernah rase merendah diri pada Tuhan. secara konklusinya sujud dalam solat tu menunjukkan yang kau merendah diri bila berhadapan dengan Allah..dan secara psikologinya menghapuskan rasa takbur dalam diri.. ^_^

Salim : tapi aku seorang yang baik..

Ahmad : shbtku..BAIK sahaja tak cukup sebab orang yang masuk SYURGA bukan orang yang baik tapi orang yang BERIMAN..kalau macam tu ramai lah orang kafir yang baik masuk syurga..^__^

Salim : ..blushing*** terima kasih



p/s: sujud juga mampu menguatkan ingatan kerana darah mengalir sampai ke otak dengan secukupnya serta menghilangkan rasa sakit kepala dan migrain..sujud adalah cara terbaik utk pengaliran peredaran darah ke otak..takkan la tiba-tiba kita nak tertonggeng pulak kan semata2 nak sampaikn darah tu ke otak?? 

noted from Mr.Doctor :)

6 ulasan:

biela bell said...

setiap kali kalau baca quran,lepas baca, mesti kepala pening, rasa berpinar mata tapi kalau borak panjang2 takde pulak rasa macam tu. kenapa eh?

AiSyA LiEzA said...

stiap kali kita nak buat benda baik pasti ada ujian sbb benda baikkan mendekatkan diri kita padaNya :) solat kan tnda kita bersyukur padaNya ^^

nuyui a.k.a miss YUI said...

cerita yg bgus =)

Aine Ainun said...

betul2..baik ja pun tak cukup..=)

suka n3 ni,
saya macam penah singgah blog ni, macam tak pernah..
ehehe, lupala...apapun salam kenal ye..=)

Hafizin Jamil said...

Ye lah tu. Tak sombong dengan manusia. Sombong dengan Allah.

kiera'sakura said...

:) pernah terbaca orang yg sombong dengan Allah nie syaitan pun pelik sebab syaitan cuma xnk sujud dengan nabi adam je tp dia sujuk dengan Allah ;)

 
“Hak Cipta Terpelihara Segenggam Tabah@ N.Z”