Friday, May 10, 2013

Realiti Percintaan

Assalamualaikum...


Lama dah tak menulis disebabkan kesibukan + peperiksaan...walaupun ada lagi satu paper, perasaan nak berblogging tu menang..hahaha..

Tajuk kemain lagi..ade ape-ape ke?haishh...bace habis dulu ye..
ini sekadar perkongsian untuk anda diluar sana yg belum berkesempatan nak beli Solusi isu 55. ^__^

Cinta itu fitrah yg Allah kurniakan kepada hambaNya...beruntunglah org yg memiliki cinta Allah kerana cintaNya adalah cinta hakiki..

Bagi pasangan yg sedang dilamun gelora cinta, mereka melihat alam perkahwinan sbg tapak menyemai harapan nan indah, menambah erat kasih dan cinta yang sedang membara.

Namun, bagi pasangan suami isteri, cinta yg mengikat dua jiwa pada awalnya bukan penentu kelangsungan ikatan yg di damba.

seumpama pasangan yg sedang menyaksikan panorama pergunungan drpd kejauhan, segala yg terlihat begitu indah dan mengasyikkan.

ketika pendakian bermula, diri perlu berhati-hati. mata mesti tajam memerhati, telinga pula sentiasa peka mengawasi. jika salah kaki berpijak mendaki, tubuh boleh jatuh ke batuan yg pejal dan menyakitkan.

Andai tdk berwaspada dgn persekitaran yg asing dan penuh kejutan, bahaya binatang buas dan berbisa blh menyebabkan kecederaan dan kemalangan yg tdk dijangka-jangka.

Apabila perasaan cinta sebelum pernikahan semakin subur, kerumitan yg timbul adlh satu persoalan utama, iaitu bagaimana mengurus cinta itu agar tidak lebur dibaham nafsu!

kehadiran watak-watak sempurna yg ditampilkan dalam novel berkisar cinta islam sebuah rumah tangga yg baru bermula menjadikan diri mereka menyangka watak itu wujud di alam nyata..

cc: Noraslina Jusin
-------

Ya..cinta itu indah..lagi indah jika dibajai dgn keimanan..semua insan ingin merasa bercinta dan dicintai..saya juga..tetapi bagaimana kita ingin merawat cinta agar cinta itu tidak menjadi cinta nafsu..

ketika darah remaja mengalir dalam diri, melihat teman-teman mempunyai pacar dan bercakap-cakap di telefon dgn yg tersayang hati ini menginginkan perkara yg sama..tetapi adakah itu akan berkekalan hingga akhirnya?

ketika sang kekasih mengadu kepada kekasihnya, hati ini juga ingin meluahkan apa yg dirasa tetapi siapakah kekasihku? Ya..Dialah kekasihku.. Dialah Kekasih yg sentiasa ada utkku..Dialah tempat aku meluahkan segala-galanya..

biarlah cinta ini hanya utk suami yg sejati..


motiff letak gambar ni???


p/S; cemburunya tgk kwn2 yg dh berkahwin
p/S : jiwang pulak ptg2 ni...esok last paper!!!!!doakan saya!

*bahang PRU-13 masih terasa*

5 ulasan:

Aku Anis said...

goodluck exam.wee =3

salzzack said...

semoga berjaya menjawab sokln nanti... mcm knl je gmbr ni,...:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

kata2 menarik..

good luck ya =)

kiera'sakura said...

ye perkahwinan penuh dugaan dan ujian. yang penting suami isteri kena sama2 tabah dan sabar hadapinya. membentuk baitul muslim memang penuh cabaran tapi sentiasa ingat yang ada syurga indah menanti di depan, insyaAllah ;)

nini said...

saya pun tak sabar nak kawen..hehehehe

 
“Hak Cipta Terpelihara Segenggam Tabah@ N.Z”