Monday, April 15, 2013

Adegan lawak dalam bas

Assalamualaikum...


Entry ke-2 untuk hari nie...hehehehe
tiba-tiba aku rase nak share something yang kelakar bagi aku.. hari sabtu yang lepas kolej aku ade buat hari sukan..bila majlis selesai kami dibenarkan pulang ke kampung halaman masing-masing..

Aku pun tak lepaskan peluang ni.. Dalam pukul 2.30 petang kami pun berebut-rebut naik bus untuk balik ke kolej sebab kami buat hari sukan tu dekat IPG melaka..pinjam stadium diorang jap..kami punye HEP iaitu Pn.Ang ni jenis yang sangat strict..tak boleh naik ramai-ramai dalam bus..

bagi kami pulak,kami sanggup berdiri daripada lambat balik.. ^_^ .. Dia siap kira sorang2 yang masuk dalam bus tu.. Nak dipendekkan cite waktu pintu bas tu terbukak, kami berebut-rebut masuk dalam bus, termasuklah aku..hahaha.. (jangan tiru aksi ini). 

Masuk dalam bus je tempat duduk dah penuh..Alamakkkk macam mane ni.. aku dah dengar suara Pn.Ang terjerit-jerit suruh turun.. Aku pun ape lagi cari tempat belakang sekali nyorok kat celah-celah kaki kawan aku.. korang bayangkan tempat duduk dalam bus tu aku dengan kawan aku menyorok kat situ..hahaha

kawan aku yang 2 org tengah duduk tu tolak-tolak supaya kami masuk dalam lagi, tak nak bagi Pn.Ang nampak..tup-tup Pn.Ang kate "yang belakang tu turun! saya kate turun!" Aku mule la kecut perut...tak nak..aku nak balik cepat..aku diamkan diri je.. kawan aku yang duduk atas kerusi tu dah tergelak-gelak sebab Pn.Ang dah nampak beg ak..hishh..kantoi pulak..

Tapi.....aku buat dunno je..hahaha..jahat..kawan aku tolak-tolak badan aku supaya masuk dalam lagi..tak muat nak masuk dah..2 orang pulak tu..sakit lutut aku..dengar lagi suara Pn.Ang jerit suruh turun.. Aku mula la bace jampi serapah aku..

Bukan jampi bomoh ea...waktu terdesak ni.."Ya Allah mintak-mintak Pn.Ang tak jalan belakang.turunkan dia dari bas ni sekarang Ya Allah.."   ting!!! 
Allah makbulkan doa aku dengan menggerakkan kaki en.driver tu untuk tekan pedal minyak dan Pn.Ang pun terpaksa turun ^________________^

seyum lebor aku time tu..kami 2 orang berjaya melepaskan diri..hehehe..diorang yang duduk depan sume pakat selak (suke sangat) <---- bahasa kelantan ni...

kalau ade cctv dalam bus tu, nak je aku tengok ulang-ulang sebab klaka sangat..yang tak tahan tu semua pakat pandang aku..macam retiss pulak..haippp.. Allah selamatkan aku ^_^ 
maka hari itu aku dapat pulang ke kolej dengan awal...



tp yg ni alor star punye..pinjam jap ea..hihihihi





p/s: hari yang koya bagi aku....tweet tweet

p/s: kalau ade pic boleh la aku tunjuk kat korang macam mane kitorang menyorok dalam bus..tp takde la..

4 ulasan:

biela bell said...

HAHAHA...teruknya lehaaaa!!! nasib baik ko kurus..lepas! macam2.

Anonymous said...

hahahah. . . sy sedihh,, sy da nyorok tp puan nmpk jgk dy jerit smbil tgk saya,, Turunnnnnnn !!! cepat... saya berlari cepat2 trun,, lps trun abes kne ktwakn kt dyowg kt bwh.. heheheh.. mayunyeee titew... :(

kiera'sakura said...

hihihihi tak kisah berimpit mcm sardin pun janji boleh cepat balik kan hihi

Mr. Doctor said...

X sabar nak balik tido la tu..huhu..nasib baik kecik boleh masuk menyorok mcm tu..mcm tikus plak.. Haha.. Kidding

 
“Hak Cipta Terpelihara Segenggam Tabah@ N.Z”