Friday, March 9, 2012

PERTAMA KALI

Assalamualaikum...


Lama rasanya tak update blog..rindu rasanya nak dengar komen2 dari kalian..kalian macam mana??

Alhamdulillah..sekarang N.Z bergelar mahasisiwi setelah lama 'tanam anggur tak berbuah' dan sekarang berada di UiTM Shah Alam..ade sape2 yang dekat UiTM Shah Alam ke?hehehe (cari geng)

First masuk memang sangat sangat sangat teruja..yelahh first time masuk Universiti kan.. Sebenarnya keputusan yang dibuat ni pun agak tergesa-gesa namun N.Z yakin ini adalah jalan yang terbaik buat diri..

Sebelum ni, UiTM memang takde langsung dalam senarai pilihan universiti N.Z (kejam giler)..kenapa??? hmmmm..ramai yang cakap UiTM macam tu UiTM macam ni..takut la jugak kan..awak ni manusia biasa..iman boleh bertambah boleh berkurang..tapi..mungkin ade hikmah yang Allah nak tunjuk pada N.Z..

Tak kiralah kat mana-mana pun..masalah sosial pasti akan berlaku..N.Z cakap ni seiring dengan peredaran zaman sekarang..kat kampung pun boleh jadi kan? see..power of technology...

Bila dah melangkah ke menara gading ni kenalah usaha yang lebih lebih lebih lagi..nak dapat ILMU tu satu kewajipan la kan dan yang paling penting adalah untuk menaikkan taraf diri.. Course program yg N.Z dapat ni pun berdasarkan kelayakan STPM (tu lah..tak nak belajar betul2)..takde pilihan kan..yang ini je layak..huhu.. N.Z dapat course AP236 Bachelor Science (Hons) Construction Management atau senang cite pengurusan pembinaan..

Takde kaitan langsung dengan subjek2 mase STPM..huhuhu..satu cabaran baru buat N.Z...bile dah dapat taklimat dari Dekan, timbalan dekan,ketua pusat fakulti,pensyarah rasa lebih semangat la nak teruskan bidang ni..N.Z harapkan doa2 dari kalian agar N.Z terus diberikan kekuatan, ketabahan dan kerajinan sepanjang perjuangan N.Z di sini..7 semester kot..



Inilah assignment pertama ku...pernah tengok tak pembaris macam tu ?tak pernah kan??? 

Rasanya sampai sini sahaja perkongsian N.Z untuk hari ni..nanti kita sembang lagi ea?

sorry la kalau boring..memang boring pun kan?



p/s : tak kisah siapa kita asalkan kita nak jadi apa yang kita nak jadi..
p/s: maaf tak dpt nk blogwalking sume yg tinggalkan jejak dan komen atas kebizian yg melanda..huhu
p/s:doakan utk N.Z supaya tabah dan kuat ye sepanjang kursus yg N.Z belajar ni..



12 ulasan:

CikFi said...

belajar rerajin yerrr

Deru Ombak said...

Salam Nur Zulaikha...

Selamat menjalani hidup sebagai pelajar. Duduk dlm kampus ke atau menyewa di luar?

Construction Management.. Hebat..

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhmdulillah dah masuk u..

belajar rajin2 ea..

otak yui dah beku nak smbung ni =)

~biNGkiSan RinDu~ said...

in sya Allah segalanya berjalan lancar.. semoga anda terus kuat dan tabah menghadapi hari2 mendatang ni.. chaiyyok2!! >_<

L-169 said...

Dikit tengok sini, bacanya tak lama2, tapi saya nak dukung, saya ucapkan...
Selamat yah moga sukses selalu...!!

L-169

Yumida said...

congrats...dpt msk U...study hard k sis

Iffah Afeefah said...

Patutla epi je. Kalo akk ade kete akak dtg mlawat k. Ina si lesung batu ade kt uitm tu

visitme@FaTiN cOrNeR said...

selamat bergelar siswi! all the best!

Hafizin Jamil said...

tak kisah dimana pun kita berada..yang penting belajar

biela bell said...

untongla..boleh carik kau kalau nak buat rumah..;p

The Story From Myself said...

Salam..Tahniah kerana terpilih masuk dalam UiTM Shah Alam..=)..

" Gunakan MAsa yang terbaik di Universiti untuk mencari Ilmu yang bermanfaat "_alif atif_

Bobo said...

welcome home hihi

 
“Hak Cipta Terpelihara Segenggam Tabah@ N.Z”